کد مطلب: 306671
استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران:
عمليات «وعده صادق۲» يک اقدام قانوني بود
تاریخ انتشار : 1403/07/14 08:24:07
نمایش : 9
استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با بيان اينکه عمليات «وعده صادق۲» يک اقدام قانوني بود گفت: محور مقاومت پيروز است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «هفت چشمه»، به نقل از سفيرافلاک، فؤاد ايزدي عصر امروز در نشست برخط تحليل و بررسي تروريسم مشترک آمريکايي- صهيونيستي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، اظهار داشت: کشورهاي دشمن ايران و جهان اسلام سال‌هاست که از سبک تفرقه بينداز و حکومت کن استفاده کردند به اين معني که با ايجاد اختلاف بين ملت‌هاي مسلمان توانستند بخش عمده‌اي از جهان اسلام را مديريت کنند که نياز است به اين نکته که دشمن ايران دشمن فلسطين، لبنان و مصر است تأکيد شود. 

وي افزود: مطالبه‌گري در جامعه نسبت به مباحثي که دغدغه وجود دارد، چيز خوبي است يعني جامعه پويا و زنده مي‌تواند مطالبه‌گر باشد اما اگر اين مطالبه‌گري به بي‌اعتمادي نسبت به ساختار تصميم‌گيري در کشور تبديل شود، اين موضوع ذيل تفرقه بين جوامع مسلمان قرار مي‌گيرد.
 
عمليات وعده صادق ۲ يک اقدام قانوني بود

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با اشاره به اينکه در رابطه با پاسخ به عمليات تروريستي رژيم صهيونيستي، قانون اساسي جمهوري اسلامي سکوت نکرد، عنوان کرد: قانون اساسي جمهوري اسلامي، شورايي را به نام شوراي عالي امنيت ملي که ۱۰ عضو دارد براي اين موضوعات طراحي کرده است و در مواردي مانند پاسخ به رژيم صهيونيستي ابتدا اين شورا است که بايد تصميم بگيرد، براساس قانون اساسي مصوبات شوراي عالي امنيت ملي به رهبري عرضه مي‌شود و ايشان آن‌ها را تائيد يا رد مي‌کنند که در صورت تائيد اين تصميم، تصميم کشور است.

وي بيان کرد: اين‌گونه نيست که وقتي آقاي هنيه شهيد شود رهبري به سپاه دستور دهد که به رژيم صهيونيستي حمله کنيد، اين نوع سبک حکومتي، نظام پادشاهي است و در نظام‌هاي پادشاهي شاه تصميم مي‌گيرد که جنگ يا صلح شود، در جمهوري اسلامي قانون اساسي وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نسبت به اجراي دقيق قانون اساسي حساس است.

ايزدي گفت: شايد در نظام پادشاهي کارها سريع‌تر انجام شود اما رابطه بين مردم و حکومت در جمهوري اسلامي ادامه‌دار‌تر است و اين رابطه‌اي که ريشه‌اي‌تر شده در دراز مدت به نفع جمهوري اسلامي و با اين سيستم حکومت عمر جمهوري اسلامي طولاني‌تر است. 

وي تصريح کرد: ضمن مطالبه‌گري بايد به اين سيستم و به نظر مسئولان اعتماد کرد و اجازه داد آن‌ها اين پروسه را طي کنند چون يک سري اطلاعات وجود دارد که ما از آن‌ها اطلاع نداريم و مسئولان کشور به آن‌ها دسترسي دارند، تصميمات به اين سبک باعث انسجام در جامعه مي‌شود و اجماع سه قوه به وجود مي‌آيد در نتيجه کاري که با اجماع باشد ادامه‌اش مهيا مي‌شود.

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران به سه تحليل مطرح شده در ماه‌هاي گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: تحليل اول اين است که آمريکا خواهان گسترش جنگ نيست و افرادي اين حرف را پذيرفتند اما آمريکا ذيل برنامه‌ريزي، هدايت، مديريت و طراحي خودش خواهان گسترش است و در دو هفته گذشته در يک پرونده جديد لبنان را بمباران کردند.
 
رژيم صهيونيستي و آمريکا پشت پرده باهم همسو هستند

وي اظهار داشت: تحليل دومي که در کشور مشهور شد موضوع آتش‌بس بود که بسياري اين را باور کردند اما معلوم شد که موضوع علاقه آمريکا به آتش‌بس دروغ است، رژيم صهيونيستي و آمريکا قابل تفکيک نيستند و دو مجموعه هستند که پشت پرده باهم همسو هستند و هدفشان يکي است. 

ايزدي افزود: مورد سومي که در کشور مطرح شد بحث تله جنگ است، افرادي اعلام مي‌کردند اگر بخواهيم به رژيم صهيونيستي پاسخ دهيم اين تله جنگ است به اين معني که نتانياهو خواهان اين است که آمريکا با ايران وارد جنگ شود و اين مورد سوم و بعضي از داده‌هايي که به اين تحليل منجر مي‌شوند نياز به فکر بيشتري دارند.
 
 جنگ گسترده بين ايران و آمريکا به نفع رژيم صهيونيستي نيست

وي عنوان کرد: واقعيت اين است آمريکا اگر بخواهد وارد جنگ شود خودش تصميم مي‌گيرد و در کنار رژيم صهيونيستي تصميم مشترک مي‌گيرند، جنگ گسترده بين ايران و آمريکا به نفع رژيم صهيونيستي نيست چون رژيم صهيونيستي اولين ضربه‌هاي جدي را از اين جنگ مي‌خورد، همچنين توانمندي ايران بسيار بالاست که اين موضوع در وعده صادق ۲ ديده شد و ايران هيچ محدوديتي براي ريختن موشک‌هاي بالستيک بر سر رژيم صهيونيستي ندارد که اين موضوع لزوماً به نفع رژيم صهيونيستي نيست و آن‌ها آسيب‌پذير هستند.

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران بيان کرد: بسياري از دروغ‌هاي رژيم اشغالگر قدس خلاف از آب درآمد بنابراين در دراز مدت وضعيت رژيم صهيونيستي وضعيت خوبي نيست و محور مقاومت پيروز و آينده، آينده روشني براي محور مقاومت و جمهوري اسلامي است.

انتهاي خبر/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg